Het beste van beide werelden
‘De coolste gadget van allemaal’, zei presentator Richard Hammond over de Carver in het TV-programma Top Gear. De lichte Carver heeft het comfort en de veiligheid van een auto en leunt in de bochten als een motorfiets.
De Carver begon als de visie van Anton van den Brink; hij vroeg zich af: "Hoeveel auto heb je eigenlijk nodig voor één persoon?" Dit leidde tot een nieuw driewielig voertuigconcept met de kantelbeleving van een motorfiets.
Gepatenteerd kantelmechanisme
Sensationele rijervaring
Lichtgewicht en efficiënt vervoer
Gepatenteerde technologie
De basis van het unieke kantelmechanisme is het gepatenteerde Dynamic Vehicle Control (DVC) systeem van Carver Engineering. Het achterste deel van de Carver, met de twee achterwielen en de aandrijflijn, blijft met twee wielen op de grond en is hydromechanisch verbonden met de cabine. Het enkele voorwiel kantelt met de voertuigbody mee in de bochten, tot maximaal 45 graden.
Styling en sensatie
Met behulp van stylingstudies onderzochten we mogelijke constructievormen voor het exterieur en interieur van de Carver en modelleerden deze in 3D CAD. Vervolgens gebruikten we dit om de mallen voor de carrosserie te frezen. Het gedurfde uiterlijk van de Carver, in combinatie met het unieke kantelmechanisme, is wereldwijd goed ontvangen.
Inspiratie voor velen
De Carver wordt nog steeds gezien als een toekomstgericht concept van duurzaamheid en wordt weerspiegeld in verschillende conceptauto's. Zo was de Carver een model voor de CLEVER en de Persu Hybrid kanteldriewielers. Vergelijkbare concepten zijn te zien in het pre-productiemodel van de Lumeneo Smera, het NARO prototype van Narrow Car Company en de conceptauto Nissan Land Glider.
De Carver vormt ook de basis voor de PAL-V, een 'vliegende auto' die we hebben ontwikkeld met PAL-V.
-
—
-
,
-