De perfecte maling voor elke kop koffie
In samenwerking met DE Master Blenders 1753 hebben we een 'in-store' koffiemolen ontwikkeld waarmee consumenten hun eigen bonen vers kunnen malen. Ons doel was om de 'verse' ervaring te verbeteren en de merkverbondenheid te versterken.
Voor de ontwikkeling van dit malingssysteem hebben we samengewerkt met Ditting, marktleider in koffiemolens. De consument scant de geselecteerde bonen en gebruikt het touchscreen om hun koffiemachine te kiezen, zodat het systeem de juiste presets selecteert. Elke soort koffieboon heeft unieke vochtigheidsniveaus en boonformaten.
Gebruiksvriendelijke interface
Perfecte maling
Past bij de merkervaring
Gebruiksvriendelijke interface
Om de perfecte maling voor elke kop koffie te bereiken, hebben we aanpassingen uitgevoerd in de afstand tussen de maalstenen en de duur van de maling. De 'In-Store Grinder' beschikt over een gebruiksvriendelijke interface die consumenten door het maalproces leidt en duidelijke instructies bij elke stap biedt.
Merkperceptie
Tijdens het wachten wordt de consument ondergedompeld in de herkomst van de geselecteerde boonvariëteit door de weergegeven content. Informatie over de bonen, het maalproces en de merkwaarden van DE wordt gepresenteerd. We hebben grafische gebruikers interfaces en moodfilms ontworpen die de merkervaring voor verschillende merken uitbeelden.
Content management system
Daarnaast hebben we een handig contentmanagementsysteem ontwikkeld dat gebruikmaakt van afbeeldingen en een .xml-bestand, waardoor snelle installatie van nieuwe koffiemerken op de molen mogelijk is. Naast de softwareontwikkeling hebben we ook toezicht gehouden op de productie van de hardware.
-
—
-
,
-