Inzicht in energiegebruik
Energiebedrijf Eneco levert duurzame energie en ontwikkelt slimme oplossingen om het bewustzijn van consumenten over energiegebruik te vergroten. In 2012 presenteerde Eneco Toon, een revolutionaire thermostaat die de consument voor het eerst een duidelijk beeld geeft van hun energiegebruik en kosten.
Toon is het eerste fysieke product van Eneco, een zeer belangrijk nieuw contactpunt voor het merk. Om deze reden was het uiterlijk cruciaal. Het product moest aansluiten bij een brede groep gebruikers evenals bij de ambities en identiteit van Eneco.
Merkgemotiveerd ontwerp
Aansluiting bij een brede groep gebruikers
Bescheiden esthetiek met focus op UI
Translating brand values into product design
In a series of sessions with Eneco’s marketers the brand values were translated into visuals design attributes that formed the foundation for the design of the product. Thanks to this approach and the collaboration with Eneco partners, Quby and Prodrive, we have achieved a design that has now become Eneco’s calling card: accessible, sympathetic and appropriate for any interior.
Hechte familie
Toon bestaat niet alleen uit een display maar ook uit gas-en elektriciteitssensoren, een meterkastadapter en een ketelmodule. Deze communiceren draadloos met het display en bieden samen inzicht in energiegebruik. Bovendien is de ketelmodule ook bestuurbaar, wat deze thermostaat interactief maakt. Het onderscheidende ontwerp van het display wordt weerspiegeld in deze bijbehorende producten. Hierdoor vormen alle producten een set en versterken ze de Eneco-identiteit.
-
—
-
,
-